Tijdelijk geen uitvaarten in de kerk

De ontwikkelingen rondom de Corona-crisis vragen in onze parochies om aangepaste vormgeving van de uitvaarten. Het pastoraal heeft besloten om voorlopig geen uitvaarten meer te houden in de kerken van onze parochie. Wel is het mogelijk om, met een beperkte groep, een gebedsmoment te hebben bij het graf of in het crematorium.

Ook zullen in de komende tijd in alle begrafenissen en crematies alleen de leden van het pastoraal team voorgaan in het gebed. Het is dus niet mogelijk dat een uitvaartvrijwilliger de plechtigheid leidt. Uiteraard zal er door de voorganger vooraf aan de begrafenis of crematie contact worden opgenomen met de familie om een waardig en zo goed mogelijk afscheid mogelijk te maken.

Als de crisis achter de rug is en een groter aantal mensen weer bij elkaar kan komen zal er in de kerken van Apeldoorn, Twello, Vaasen en Loenen in ieder geval een herdenkingsdienst zijn voor alle mensen die in deze tijd zijn overleden.

Het pastoraal team is zich er van bewust dat dit alles ingrijpende maatregelen zijn. Toch hopen we op deze manier onder deze moeilijke omstandigheden op een verantwoorde manier afscheid te kunnen nemen van dierbare overledenen.

Het pastoraal team van de Emmaüs- en HH. Franciscus en Claraparochie