Startzondag: neemt u ook bloemen of eten mee?

De Eucharistieviering van deze zondag, 9 september 10 uur staat, in het teken van het thema ‘Ik zal er zijn’.

Op deze dag komen enkele bijzonderheden samen: het is Ziekenzondag, we starten een nieuw kerkelijk seizoen, onze nieuwe pastoor Hans Hermens zal zich voorstellen in en na de viering en wij sluiten ons aan bij de Landelijke dag van de Kerkproeverij. Voor deze kerkproeverij wordt u gevraagd om buren, ouders, kinderen en vrienden uit te nodigen om de viering bij te wonen en de sfeer in de kerk te proeven.

Na de viering zullen wij dit proeven ook letterlijk doen en zullen wij als Emmaüsgangers samen eten op het plein aan een lange gedekte tafel.

Kinderen hebben op het plein hun eigen activiteit.

Voor deze bijzondere dag nodigen wij u graag uit om als Emmaüsparochie samen het nieuwe seizoen feestelijk te beginnen. Zo ervaren wij dat wij een bruisende parochie zijn.

Oproep:
  1. Wilt u bloemen meenemen voor de zieken?

Om op deze Ziekenzondag de zieken van onze gemeenschap te gedenken willen wij u vragen om bloemen mee te nemen.

Die kunt u in het kerkportaal afgeven, die worden met de offerande naar het altaar gedragen en na de viering naar de zieken gebracht.

1. Wilt u eten meenemen om te delen met elkaar?

Om samen te eten op het plein willen wij u vragen om eten mee te nemen, eten uit alle windstreken zullen wij delen met elkaar.

Zo kunnen wij proeven van streekgerechten uit Nederland, eten uit Indonesië, uit Polen, Italië, uit Afrikaanse landen, Irak, Syrië, Vietnam, Hongarije en nog veel meer landen die in onze kerk vertegenwoordigd zijn.

Heel Emmaüs kookt, eet en deelt met elkaar.

Namens de pastoraatsgroep, Ronald Dashorst