De Europese Unie en haar katholieke wortels

Zondag 4 november gaat Mgr. Ted Hoogenboom (hulpbisschop van het Aartsbisdom Utrecht) voor in de eucharistieviering van 10.00 uur. Aansluitend zal hij een lezing geven over:  De Europese Unie en haar katholieke wortels.

Een razend interessante lezing over een boeiend onderwerp met ronduit verrassende uitkomsten!!
De lezing wordt gegeven rond de klok van 11.30 uur in de grote zaal van het Emmaüshuis, en duurt (afhankelijk van de waslijst aan vragen) tot  maximaal 13.00 uur. De koffie (met kokoskoek) is gratis.

Direct blokken in de agenda!!

Wie is Mgr. Hoogenboom?

We kunnen beter zeggen: “wie kent hem niet?”.  Verplaatsen we ons even naar december vorig jaar, dan herinneren we ons nog als de dag van gisteren het (officieuze) wereldrecord Bijbellezen ten bate van Serious Request. Onder de prominente lezers bevond zich naast burgemeester John Berends en onze pastoor Paul Daggenvoorde ook Mgr. Ted Hoogenboom.

Diaken Ronald Dashorst en Mgr. Hoogenboom bij het Glazen Huis

Naast talloze andere functies is hij ook lid van de Commissie van bisschoppen van de Europese Unie. Vanuit die functie zal hij ons haarfijn de geschiedenis van de wording van de Europese gedachte uit de doeken doen; én natuurlijk van de rol die de Katholieke kerk daarbij heeft gespeeld.
Kortom: “er gaat een wereld voor U open!!”.

De pastoraatsgroep
(Luce van Gerwen, Jaap Gussenhoven)