Kopiëren in het Emmaüshuis met nieuwe apparatuur

Binnenkort komt er nieuwe, technisch geavanceerde print/kopieerapparatuur in het Emmaüshuis. Hieronder geven we aan om welke reden dat zo is en wat dat gaat betekenen voor de gebruikers.

Het contract met de huidige leverancier liep af. Daarnaast waren er veelvuldig storingen. Na uitgebreid onderzoek hebben we een nieuw contract afgesloten, waarbij we super-geavanceerde apparatuur krijgen (modernste technologie) tegen lagere kosten.

Belangrijk is wel dat deze apparatuur bediend gaat worden door gebruikers die goed zijn opgeleid; dit om storingen door verkeerd gebruik te voorkomen.

Alle huidige gebruikers die regelmatig printen worden verzocht om hun kopieerwerk via het secretariaat aan te leveren.  Belangrijkste reden om dat voorlopig zo te doen is dat we zuinig met deze kostbare en technologisch geavanceerde apparatuur willen omgaan en dat we iedereen optimale service willen verlenen. Uiteraard gaat dat het beste met goed getrainde en frequente gebruikers die precies weten hoe de apparatuur werkt, zodat we ook zo weinig mogelijk storingen krijgen. Het secretariaat is er voor u en verleent u graag deze service.

We willen graag zuinig zijn op onze spullen en het milieu en zo efficiënt mogelijk gebruik maken van deze super hightech kopieermachines! Mocht het nodig zijn om meer gebruikers op te leiden, dan zullen we dat zeker doen.

Wat gaat er veranderen?

• 1 kopieerapparaat i.p.v. 2;
  • Mogelijkheid voor kleur en zwart/wit blijft;
  • Volledig servicecontract (storingen worden op afstand gezien en zo nodig wordt direct een servicemonteur ingezet);
  • Apparatuur is technisch zeer geavanceerd;
  • We willen het aantal gebruikers terugdringen om storingen terug te brengen;
  • 3 hoofdgebruikers (secretariaat en vaste kopieerploeg
  • Vast bedrag/maand;
  • Mogelijkheden om besparing van 50% te realiseren in totale repro-kosten!

Hoe willen we graag gaan werken?

• Er komen 3 hoofdgebruikers (key-users) die door leverancier volledig getraind en opgeleid worden: Secretariaat (Gerda, Jetty) en hoofd vouwploeg;
  • Aanleveren uiterlijk dinsdag; woensdag of donderdag is uw kopieerwerk dan klaar;
  • Voorlopig kopieerwerk via hoofdgebruikers;
  • Milieubelasting (gebruik papier/inkt) zoveel mogelijk beperken door:
    • Zuinig met kleur: zoveel mogelijk zwart/wit;
    • Zuinig met papier: zoveel mogelijk dubbelzijdig;
    • Zuinig met inkt: gebruik ‘spaarstand’.