Catechese voor 12-17 jarigen

Hoi! Welkom bij de catechese!

Bij de catechese  ontmoet je jongeren in een ontspannen sfeer en leer je iets over wat geloven inhoudt en wat het voor jezelf betekent.
Als je tussen de 12-17 jaar ,  protestant, katholiek of …. bent, het maakt niet uit. Ook als je niet bij een kerk hoort,  iedereen is welkom!

Waar het over gaat: bijbelse figuren

De bijbel staat vol met verhalen over mensen. Dit seizoen kiezen we een aantal van die mensen ( bijbelse figuren), om met elkaar over te praten en er van alles over te ontdekken.

jozef musical

scene uit de musical Jozef

We beginnen met het Oude Testament. Daar lezen we over Abraham, Noach, Jacob en Jozef. De verhalen zijn zo inspirerend dat er zelfs musicals en films over zijn gemaakt. Deze “bijbelse figuren” hebben allemaal zo hun eigen eigenschappen. Ze reageren op gebeurtenissen net zoals wij dat kunnen doen. Soms doen ze verstandige dingen maar soms ook helemaal niet. Ze worden boos, zijn verdrietig of liegen zelfs wel eens om dingen voor elkaar te krijgen.

Noah-film

Elke avond komt een van deze bijbelse figuren naar voren – door een verhaal te vertellen, een filmfragment of een toneelstukje of iets dergelijks.. We kiezen dan iets uit het verhaal dat ons aanspreekt om over door te praten met elkaar. Hiervoor gebruiken we verschillende werkvormen.

Meer info en contact
De begeleiding van de catechese is in handen van Hilma van Dommelen, Aimee van Kampen, Gertrudeke van der Maas en Mariska Litjes. Je kunt met contact ons opnemen via catechese12tm17@3ranken.nl  (055 -5415546, Hilma van Dommelen)